Digimarkkinoinnin ja verkkokaupan freelancer-palvelut
Osaavat ja joustavat freelancer-palvelut digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen

Mikä on digifreelancer?
Freelanceristä puhutaan silloin kun kyseessä on henkilö, joka työllistää itse itsensä sen sijaan, että toimisi toisen yrityksen palkkalistoilla. Digifreelancer on henkilö, joka on erikoistunut digitaaliseen liiketoimintaan, digitaalisiin kanaviin, työkaluihin ja/tai alustoihin. Hän voi olla esimerkiksi kokenut digitaalisen transformaation konsultti, webbianalyytikko, sosiaalisen median sisällön tuottaja tai verkkokaupan ammattilainen.

Milloin digi-freelanceria kannattaa käyttää?
Yritykselle tarve digifreelancerin palveluiden hyödyntämiseen saattaa nousta esimerkiksi seuraavanlaisissa tilanteissa:
-
Asiantuntijuus
Tarvitaan asiantuntijaa tiettyyn projektiin tai toimeksiantoon, johon yrityksessä ei ole riittävästi omaa osaamista saatavilla talon sisällä.
-
Tilapäinen tarve
Tilanteessa, jossa yrityksen avainasemassa oleva työntekijä on irtisanoutunut, mutta korvaavaa työntekijää ei ole ennätetty vielä rekrytoida.
-
Kustannustehokkuus
Haetaan kustannustehokasta ratkaisua vs. perinteinen digitoimisto, jonka katerakenne on raskaampi kuin yksinyrittäjällä.
-
Saatavuus
Haluttua erityisosaamista ei ole helposti löydettävissä markkinoilta, tai yritys ei ole tarpeeksi vetovoimainen houkutellakseen sopivaa osaajaa vakituiseen työsuhteeseen.


Digimarkkinoinnin ja verkkokaupan freelancer-palvelu – miksi Henrico?
-
Laaja digiosaajien verkosto – meillä on poikkeuksellisen vahva digiosaajien verkosto, josta löytyy kokemusta digimarkkinoinnin ja verkkokaupan vastuullisista tehtävistä Suomen johtavien brändien parissa. Osaajamme toimivat niin digiliiketoiminnan johtotehtävissä, konsultteina kuin käytännön hands-on-tehtävissä.
-
Kokemus – osaajamme tuottavat yrityksellenne arvoa heti aloitettuaan. He tuntevat erityisosaamisalueensa syvällisesti, käärivät hihat nopeasti ja hyppäävät rohkeasti syvään päätyyn. Heillä on myös valmiudet kehittää yrityksenne nykyisiä prosesseja onnistumisten, todettujen parhaiden käytäntöjen ja selätettyjen haasteiden kerryttämällä tietotaidolla.
-
Joustava palvelu – yrityksenne ei tarvitse palkata kokonaista omaa tiimiä tai markkinointitoimistoa digiliiketoiminnan menestyksekkääseen toteuttamiseen. Meiltä saatte juuri tarvitsemanne määrän osaajia verkkokaupan ja markkinoinnin tueksi, valitulla osaamisprofiililla.
-
Nopea ja helppo – sopiva osaaja löytyy nopeasti ja voi tyypillisesti aloittaa muutamassa päivässä tai viikossa. Palvelu myös skaalautuu tarpeisiinne ja yhteyshenkilömme reagoi tilanteisiin nopeasti.
-
Motivaatio – yhä useampi huippuosaaja haluaa olla itsenäinen yrittäjä. He nauttivat hyödyntäessään osaamistaan laaja-alaisesti vaativissa projekteissa erilaisilla toimialoilla, mikä pitää heidän motivaationsa korkealla ja näkemyksensä terävänä.
-
Kustannustehokkuus – kevyt kulurakenne takaa asiakkaillemme erittäin kilpailukykyisen hinnoittelun.
-
Sopimus – teemme toimeksiantosopimuksen työsopimuksen sijaan, mikä on teille asiakkaana turvallinen tapa edetä nopeallakin aikataululla. Tällöin teidän ei tarvitse vastata valitun tekijän työnantajamaksuista, ja osaajan ”rekrytointi” on tehokasta ja vaivatonta.
Digifreelancer-palvelu – näin se etenee
Sopivan digifreelancerin löytyminen on asiakkaalle mutkaton prosessi, joka voidaan toteuttaa nopealla aikajänteellä:
-
Alkukartoitus (tehtävän kuvaus, projektin kesto, edellytetty osaamistaso)
-
Työpaikkailmoituksen laadinta ja viestintä verkostoillemme
-
Sopivan tekijän kartoittaminen – toimitamme asiakkaalle muutaman kandidaatin tehtävään parhaiten soveltuvista osaajista
-
Työpaikkailmoituksen laadinta ja viestintä verkostoillemme
-
Asiakas suorittaa loppuhaastattelut ja valitsee digifreelancerin tiimiinsä
Asiakkaitamme
Monet Suomen tunnetuimmista brändeistä hyödyntävät digimarkkinoinnin ja verkkokaupan freelancer-osaajiamme kasvunsa tukena.
” We have been very pleased to work with Henrico Digital founder & CEO Tomi Pyyhtiä on this project. He has helped us to see how we can be more competitive and successful in the near future.”
Jyrki Rehumäki, CEO, Aller Media Finland Oy, Dingle Oy
Asiakkaitamme ovat esimerkiksi:






Tekijät kasvunne tueksi

Terhi Aho

Tomi Kinnunen

Petri Mertanen

Venla Kiminki

Ville-Mikko Korkka

Jouni Oksanen

Janica Soppela

Tero Valkiala

Arhi Kivilahti

Esa Peltonen
Konsulttiemme osaamisalueita ovat mm.
-
Digitaalinen markkinointi ja verkkokauppa
-
Suurten verkkokauppojen tiimin vetäminen (B2B ja B2C)
-
Digitaalisen ja verkkokauppastrategian rakentaminen
-
Päivittäistavarakaupan start-upit
-
SaaS-yritysalustat
-
Design Thinking -ajattelu
-
Ketterien digitiimien rekrytointi ja rakentaminen
-
Kävijämittaus ja verkkoanalytiikka
-
Martech-työkalujen implementointi
-
eCom-sisällön kirjoittaminen ja käyttökokemus
-
SEO-sisältö
-
CRO
Meiltä saat osaavat freelancerit mm. seuraaviin toimenkuviin:
-
Interim CDO, verkkokauppajohtaja
-
Digimarkkinointi freelancer (Facebook Ads, Google Ads)
-
Hakukoneoptimoinnin asiantuntija (SEO specialist)
-
Web-analytiikan asiantuntija (Freelance web analyst)
-
Sisällöntuottaja, Copywriter, Content Producer
-
Digital Business Transformation Lead
-
UX/Usability Specialist
-
eCommerce Specialist
Autamme yritystänne löytämään niin digitaaliseen liiketoimintaan erikoistuneet interim-johtajat kuin asiantuntevat freelancer-tekijät digimarkkinoinnin ja verkkokaupan kehittämisen tueksi.

Tiedätkö mitä kannattaa huomioida kun olet palkkaamassa markkinoinnin freelanceria?
Lataa tästä vinkit.