Please note: We are no longer accepting applications for this position.

Marketing Automation & Customer Loyalty Specialist / Manager, Lapland Hotels & Safaris

17 Feb, 2021

Konsernin (LH, LS, ravintolat, Ski resorts) markkinointiautomaation pääkäyttäjä. Marketing Automation Specialist suunnittelee ja toteuttaa personoitua viestintää ja uutiskirjeitä.

Spesialisti luo automatisoinnin järjestelmälle sääntöjä ja sisältöjä, jotka määrittävät, mitkä viestit lähtevät vastaanottajan suuntaan ja milloin, tekemistä ohjaavan datan ja markkinointistrategian mukaisesti. Spesialisti vastaa tekemisen mittaamisesta sovittujen KPI’den mukaisesti ja tulosten raportoinnista.

Tehtävään kuuluu myös aktiivinen yhteistyö muun markkinointitiimin kanssa. Rooliin kuuluu Lapland Hotels Club -kanta-asiakasohjelman ylläpitoon ja kehittämiseen osallistuminen sekä uusasiakashankinta. Spesialisti luo asiakaskannasta 360 näkymiä ja analysoi ja tuottaa raportteja asiakaskannan ja kanta-asiakaskannan kehittymisestä, kasvusta, segmenteistä, ostoksista yms. kokonaisvaltaisen asiakasymmärryksen parantamiseksi.

Keskeiset tehtävät

  • Liiketoimintaa tukevan markkinointiautomaation suunnittelu ja toteutus
  • Automaation ja markkinointisisältöjen luominen asiakaspolun eri vaiheille matkan suunnittelusta varaamiseen, matkustamiseen ja jälkimarkkinointiin
  • Automaatioiden, sääntöjen, personoinnin ja sisältöjen rakentaminen automaatiotyökaluun ja testaaminen tehokkuuden ja tuloksellisuuden parantamiseksi
  • Aktiivinen ote markkinoinnin automaation kehittämiseen yhdessä Head of Marketing kanssa
  • Uutiskirjeiden suunnittelu, tuotanto, rakentaminen, ja lähettäminen markkinointiautomaatio työkalulla
  • Uutiskirjeiden kohdentaminen ja personointi eri kohderyhmille
  • Uusasiakashankinta toimenpiteiden suunnitteluun ja toteuttamiseen osallistuminen
  • Uutiskirjeiden ja tulosten mittaaminen, analysointi ja raportointi

Osaaminen, kokemus ja koulutus vaatimukset

• Soveltuva kokemus työskentelystä markkinoinninautomaation ja sen kehittämisen parissa
• Työskentely asiakasymmärryksen parissa katsotaan eduksi
• Markkinointiautomaatio työkalujen aiempi käyttökokemus, esim. Hubspot, Marketing Cloud, Custobar
• Microsoft Office työkalujen osaaminen (Excel, Word, Powerpoint, Outlook)
• Google Analytics

Joustava etätyö mahdollisuus.

Lähetä hakemuksesi, palkkatoiveineen 23.2 mennessä>> tomi.pyyhtia@henrico.fi