
AI-, ML-, data- ja analytiikkaosaajille on jatkuvasti kysyntää yritysten pyrkiessä hyödyntämään paremmin dataa päätöksenteossaan. Erilaisia tehtävänimikkeitä on syntynyt alalle runsaasti, eikä näille ole aina edes selkeitä suomennoksia. Lisäksi data-alue kehittyy jatkuvasti ja osaajaprofiilit sekä nimikkeet muuttuvat sen myötä. Tiedätkö esimerkiksi mitä eroa on datastrategilla, datatieteilijällä, datainsinöörillä, data-arkkitehdillä, BI-kehittäjällä ja ML-insinöörillä?
Henricon myynti- ja rekrytointitiimit kävivät maaliskuussa vierailulla DAIN Studiosilla, jossa Suomen CEO Ulla Kruhse-Lehtonen ja Chief Data & AI Officer Hugo Gävert kertoivat viimeisimmät alan termit ja trendit rekrytointien näkökulmasta. DAIN Studios on yli 80 dataosaajan kansainvälinen AI/ML/Data-konsultointiyritys, jolla on toimistot Helsingin lisäksi Berliinissä, Münchenissä sekä Wienissä. DAIN Studiosin asiakkaita ovat mm. StoraEnso, Bayer, DNA, VR ja Normet. Saimme kuulla DAIN Studiosilta viimeisimmät näkemykset siitä, minkälaista kokemusta erilaisissa datarooleissa tarvitaan, mitä työkaluja tällä hetkellä käytetään ja minkälainen koulutustausta osaajilla olisi kuhunkin tehtävään syytä olla. Kuulimme myös, millaiset datatiimit erilaisiin yrityksiin yleensä kannattaa rakentaa, sekä dataan liittyvistä uusimmista trendeistä Suomessa ja globaalisti.
Henricossa etsimme asiakkaillemme jatkuvasti erilaisia dataosaajia suorahaulla hyvin monenlaisiin positioihin, joten pyrimme myös pitämään ammattitaitoamme jatkuvasti ajan tasalla pystyäksemme sparraamaan tehtävän sisällöstä asiakkaidemme kanssa, sekä etsimään suorahaulla asiakkaidemme avoimiin datapositioihin soveltuvimmat ehdokkaat. Iso kiitos DAIN Studiosille mielenkiintoisesta ja hyödyllisestä koulutuksesta!