Customer cases

We are here for you, and help your company to be a leader in tomorrow´s digital business.

Get to know our customers and work solutions for them.

Cases

Case: Lapland Hotels mobiililiiketoiminnan markkinakartoitus

Lapland Hotels oli päivittämässä liiketoiminnan strategiaansa digitaalisen liiketoiminnan- ja verkkokaupan kokonaisuuttta. Samalla oli lähdössä liikkeelle mobiiliratkaisujen kehittämisprojekti. Tätä varten Lapland Hotels tarvitsi saada tarkemman kokonaiskuvan matkailualan mobiiliratkaisujen markkinasta.

Henrico Digital toteutti Lapland Hotelsille mobiliiratkaisujen markkinakartoituksen, sekä SWOT analyysin. Markkinakartoituksen avulla Lapland Hotels pystyi tarkentamaan strategia linjauksiaan mobiiliratkaisujen suhteen.

Olemme todella tyytyväisiä Henrico Digitalin apuun tässä asiassa. Saimme paljon uutta ja arvokasta tietoa, koskien matkailualan mobiiliratkaisuja. Voin lämpimästi suositella Henricoa digiliiketoiminnan konsultointitalona muillekin.”

  • Juhani Huhtala, Kehitysjohtaja, Lapland Hotels & Safaris

Case Minimani: IT osaston päällikkö ja Verkkokaupan myyntipäällikkö -suorahaut


“Henrico Digital onnistui ammattimaisesti saamaan tavoitellut henkilöt kiinnostumaan tehtävästä ja osallistumaan haastatteluprosessiin. Yhteistyömme oli sujuvaa ja ketterää, alusta loppuun asti. Voin lämpimästi suositella Henrico Digitalin osaamista digi- ja IT-alan esimies-päällikkötason suorahauista muillekin.”

Jussi Nummelin, Toimitusjohtaja, Minimani-Yhtiöt

Minimani tarjoaa kaikki päivittäiseen syömiseen, kulutukseen, hyvinvointiin ja harrastamiseen tarvittavat hyödykkeet halpaan, kokonaisedulliseen hintaan; Minimanista löytyy kattava päivittäistavaravalikoima, laaja valikoima kansallisia ja kansainvälisiä merkkituotteita syömiseen, kosmetiikkaan, pukeutumiseen, remontoimiseen, asumiseen ja vapaa-aikaan liittyen sekä näiden lisäksi oman maahantuonnin ansiosta edullinen käyttö- ja kausitavaravalikoima.

Minimanin liikevaihto vuonna 2019 oli 117 milj.euroa, liiketulos 9,8 milj.euroa ja omavaraisuusaste 58,8%. Minimani kuuluu liikevaihdolla mitattuna Suomen 500 suurimman yrityksen joukkoon. Minimanin palveluksessa työskentelee vakituisesti noin 350 kaupan alan ammattilaista

Toimeksianto:
Minimani on juuri päivittänyt strategiaansa, jossa keskeisessä roolissa ovat mm. kokonaisvaltainen IT-toimintojen liiketoiminnallinen kehittäminen, johtaminen, verkkokaupan kehittäminen, ja online-myynnin kasvattaminen, sekä monikanavaisen myynnin kasvun tuki.
Strategiaa tukeakseen Minimani haki avustuksellamme kahta avainpositiota; IT osaston päällikköä, sekä Verkkokaupan myyntipäällikköä.

Näin onnistuimme:
Toimeksiannon saatuamme sovimme asiakkaan kanssa, että perinteisen suorahaun lisäksi ilmoitamme hausta myös julkisesti laajaan verkostoomme IT- ja verkkokaupan seniorosaajista. Työnkuvaukset määriteltiin yhdessä Minimanin toimitusjohtajan ja myyntijohtajan kanssa vastaamaan tarkasti strategisiin tarpeisiin. Kontaktoimme sopivia kandeja hiljaisella haulla ja pääsimme esittelemään asiakkaalle nopeastikin kärkikandeja.

Veimme toimeksiantoa eteenpäin viivyttelemättä hyvässä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Haastatteluista suurin osa toteutettiin Covid19-pandemian asettamien rajoitteiden takia onnistuneesti Teamsissa.

Case Kojamo (Lumo Kodit): kaksi ICT-alan erityisasiantuntijan hiljaista suorahakua

” Henrico Digital auttoi meitä löytämään ammattimaiset kaksi ICT alan osaajaa hiljaisen suorahaun keinoin. Tämän tyylisiä kovia osaajia on usein vaikea löytää, mutta Henricon ICT-alan vahvan toimialaosaamisen avulla saimme palkattua molempiin positioihin vahvat ammattilaiset.

Henricon kanssa yhteistyö oli ammattimaista, ja ketterää. Voin lämpimästi suositella heidän osaamistansa muillekin vaativiin ICT osaajien suorahakuihin. ”

 Katri Harra-Salonen, CDO, Kojamo Oy

Case Holiday Club: Digital CX Managerin suorahaku

Henrico Digital onnistui ammattimaisesti saamaan tavoitellut henkilöt kiinnostumaan tehtävästä ja osallistumaan haastatteluprosessiin. Heillä on selvästi vahvaa osaamista digitaalisesta liiketoiminnasta, sekä laajat verkostot digialan osaajista.

Henrico toiminta oli pelirohkeaa, ja ketterää. Voin lämpimästi suositella Henrico Digitalin osaamista digialan Manager-tason suorahauista muillekin.

Outi Nylund, Chief Customer Experience Officer at Holiday Club Resorts

Interim Chief Digital Officer, (CDO) Dingle Oy – part of Aller Media Finland

” We have been very pleased to work with Henrico Digital founder & CEO Tomi Pyyhtiä on this project. He has helped us to see how we can be more competitive and successful in the near future.”

-Jyrki Rehumäki, CEO, Aller Media Finland Oy

Six months ago, in the midst of the Covid-19 pandemic, Henrico Digital was given the opportunity to work with Dingle Oy, part of the Aller Media Finland. Tomi Pyyhtiä, Founder & CEO of Henrico Digital, was assigned to take on the role as the interim Chief Digital Officer (CDO) of Dingle Oy.

The goal was to create a turnaround strategy for Dingle, and not only to manage the business’ day-to-day New Business sales (NB), operations and digital presence, but also to kick-start and lead Dingle´s new strategy to be an agile forerunner in digital marketing services in Finland.

Amongst the development projects there were three main priorities from the client; creating the Dingle’s turnaround strategy, support actively NB sales for Dingle, as well as strengthening up Dingle´s media -team know how and offering  (e.g. SEM/SEO, CRO, A/B testing, Google Marketing Platforms tools, programmatic marketing).

The projects resulted in five key outputs: 

  • Build up Dingle’s turnaround strategy together with management team:
    • vision, mission, strategy goals, processes, people, services
    • Interviewing Dingle´s key customers, management, employees and Aller Media’s management board
  • Dingle´s digital services audit and optimization
  • Competitor analysis
  • Support actively New Business (NB) sales and getting new customers on board
  • Building up Dingle´s media -team know how and skill set

At Henrico Digital we simply aim at filling the client’s need for competency – whether it is through recruitment, digital business consultancy services or a combination of both. We want to make the experience as seamless as possible.

Are you interested in hearing what we can do for your company? Please don’t hesitate to contact me at tomi.pyyhtia@henrico.digital  or +358 50 388 4106

“Henrico Digital made an digital audit for our web properties and digital marketing such as Google Analytics, Google Ads (PPC) and Google Display.

The audit gave us good insights and suggestions how to improve our web pages user experience and digital marketing ROMI.” 
– Anssi Kiviranta, Co-Founder of Strand Properties.

Henrico Digital auttoi minua suunnittelemaan uuden kirjani, Airbnb – Ansaitse asunnollasi, kirjan digimarkkinoinnin ja online myynnin toteutusta. Neuvot olivat käytännönläheisiä, ja niistä oli iso apu itselleni. Voin lämpimästi suositella Henrico Digitalin seniorosaamista muillekin.”

– Joonatan Voltti, Real estate & Airbnb expert & ex-founder Feedbackly

“Drop.fi eCommerce store needed to find out how to attract new sales leads. We needed analysis, how our sales funnel works to bring online sales leads.

With Henrico´s help, we got more insights on how for example our paid search advertising works and what web analytics information we could use better in improving our eCommerce store customer experience and conversions. Henrico was very professional, brave, and rapid in their approach and thus helped us to lift our eCom daily operations.”

Ilkka Haapaniemi, CEO & Partner, Drop Design Pool

“K-Caara´s customers needed to understand what the digital transformation opportunities and threats for their own businesses are.

Henrico Digital helped our customers to understand what digital business trends are arising on a global scale, why customer experience & insights are important to succeed in online sales, and what affects digitalization has on retail. Henrico´s approach was effective and humane, and our customers got new insights to use in their own digital businesses growth.”

K-Caara

Frosmo chose Henrico to be their digital business partner. Collaboration starts with new business sales and eCommerce stores consulting.

“Our customers’ needs more and more eCommerce consulting & senior resources in growing their digital businesses. To strengthen our own portfolio and offering, we chose Henrico Digital to be our digital business partner. Their professional work, senior experience, and digital business visions for tomorrow convinced us.

Mikael Gummerus, Founder & CEO, Frosmo

Let’s build something together.